Rozlew usługowy – nowoczesna forma rozwoju Twojego biznesu


< Powrót 2019-12-18

Współczesny rynek jest bardzo zdywersyfikowany. Na przykład przy produkcji napojów oznacza to, że dana marka nie musi już w stu procentach dbać o recepturę, proces produkcji, opakowanie, dystrybucję i wiele innych. Logicznym jest, że nie można zająć się wszystkim, a mając recepturę, można produkować soki w odpowiednio przygotowanych do tego, niekoniecznie swoich zakładach.

Jaką definicją rozlewu usługowego warto się sugerować?

Firmy zajmujące się rozlewem usługowym mogą działać na różnych rynkach. Oczywiście dalej chodzi o produkcję i przygotowanie do sprzedaży napojów różnego typu, alkoholowych i bezalkoholowych, jednak właśnie tu następuje rozróżnienie. Niemniej schemat pozostaje ten sam. Dystrybutor wykorzystuje moce produkcyjne danego zakładu, by uzyskać napój pod marką własną. Często może korzystać nie tylko z samego rozlewu, ale także z dodatkowych aspektów działalności, czyli choćby kontraktowej produkcji napojów. Jest to rozwiązanie, na którym zyskuje i producent, i pomysłodawca.

Jakie usługi świadczy się w ramach produkcji kontraktowej?

Rozlew to nie tylko fizyczne rozlanie danego napoju do butelek, ale także cała produkcja kontraktowa. Składa się na nią wiele etapów, w ramach których firmy współpracują, a celem jest wyprodukowanie określonej liczby sztuk napojów pakowanych i etykietowanych w odpowiedni sposób. Zwykle zaczyna się od wstępnej specyfikacji napoju, by dopasować oczekiwania marki.

Drugi etap to opracowanie receptury nowego napoju, dzięki któremu będzie to coś unikatowego lub nieco innego. Jeśli dana marka zaakceptuje skład, smak, wygląd, można przejść do testów laboratoryjnych i przygotowania partii testowej. Dopiero następnie pojawiają się także działania mające na celu zdobycie określonych certyfikatów. Usługowy rozlew soków może opierać się także o specjalne podejście graficzne do przygotowania napojów.

Dlaczego tak ważny jest co-packing w procesie rozlewu usługowego?

Nie każda marka decyduje się na zaawansowany co-packing, a jest to nieodłączny element dobrze wyprodukowanego napoju. Chodzi o dokładne zaprojektowanie opakowania do nowej marki soków, co ma szczególne znaczenie w kontekście np. sklepów wielkopowierzchniowych czy dyskontów, które pod marką własną sprzedają soki produkowane w danym zakładzie.

Muszą się one odróżniać od tego, co już jest na rynku, więc dany producent branży napojowej, który proponuje kompleksową ofertę, zajmuje się także projektowaniem opakowań. Przede wszystkim ma to znaczenie marketingowe, więc jest istotne z punktu widzenia sprzedażowego. Usługowy rozlew soków i napojów w butelki szklane i plastikowe, ale zaprojektowanie specjalnie dla danej marki, będzie skuteczniejszy w promowaniu i lepiej sprawdzi się na półkach sklepowych.

Rozlew usługowy – korzyści dla obu stron

Nie ma wątpliwości, że produkcja usługowa w rozlewie napojów jest doskonałą okazją dla zamawiającego i wykonującego. Współpraca w tym aspekcie pozwala na wygodniejsze przygotowanie napojów pod własną marką, a jednocześnie zadbanie o wygląd i unikatowy design idealnie sprawdzający się w kampaniach marketingowych.