Historia firmy Sokpol


28 lat innowacji w firmie Sokpol na przestrzeni lat

scroll me
Zarejestrowanie firmy Sokpol

1992

Zarejestrowanie firmy Sokpol

Rejestrując firmę Sokpol Sp. z o.o. w 1992 roku, jej założyciele zamierzają stworzyć prężny podmiot gospodarczy w branży soków, nektarów i napojów. Firma rozwijając się zgodnie z oczekiwaniami rynku krajowego i wymaganiami Unii Europejskiej,  pragnie ugruntować swoją pozycję wśród konkurencji i wykreować silną markę.

Podpisanie pierwszej umowy

1994

Podpisanie pierwszej umowy

W połowie 1994 roku podpisano pierwszą umowę na usługowe rozlewanie soków pod marką Donald Duck.

Pierwsza marka brandowa

1995

Pierwsza marka brandowa

Firma podejmuje decyzję o wprowadzeniu na rynek własnych produktów brandowych, przy jednoczesnej produkcji usługowej.

Dalszy rozwój produktów brandowych i eksportu

1996

Dalszy rozwój produktów brandowych i eksportu

Dalszy rozwój produktów brandowych, sieci dystrybucji, ekspansja na rynki eksportowe. Na rynku w tym momencie znajduje się 16 produktów firmy.
Premiera marki „Siódme niebo”

1999

Premiera marki „Siódme niebo”

Po raz pierwszy na rynku ukazuje się sztandarowa marka – „Siódme niebo”. Planowane jest rozwinięcie linii na kolejne smaki oraz pojemności.

Nowa hala produkcyjna

2000

Nowa hala produkcyjna

Uruchomienie nowej, zautomatyzowanej hali produkcyjnej o powierzchni 1341 metrów kwadratowych.

Nowa hala produkcyjna z liniami aseptycznymi

2003

Nowa hala produkcyjna z liniami aseptycznymi

Oddanie do użytku trzeciej hali produkcyjnej z nowoczesnymi liniami aseptycznymi dla opakowań kartonowych. Powierzchnia hali wynosi 2710 metrów kwadratowych.

Certyfikat HACCP

2004

Certyfikat HACCP

Uzyskanie certyfikatu HACCP, potwierdzającego wysoką jakość produkcji. System HACCP opracowano w celu rozpoznania i kontroli zagrożeń, które mogą pojawić się w jakimkolwiek momencie procesu produkowania i składowania żywności.

Kampania reklamowa „Siódme niebo – nie tylko dla świętych”

2004

Kampania reklamowa „Siódme niebo – nie tylko dla świętych”

Przeprowadzenie pierwszej ogólnopolskiej kampanii reklamowej, pod hasłem „Siódme niebo – nie tylko dla świętych”. Kampania obejmuje telewizję (TVP, TVN, POLSAT), radio (RMF, ZET), prasę kolorową, liczne działania BTL.

Sokpol-Koncentraty Sp. z o.o.

2005

Sokpol-Koncentraty Sp. z o.o.

Powstanie nowego zakładu Sokpol - Koncentraty Sp. z o.o. z siedzibą w Zagłobie. Firma zajmuje się produkcją koncentratów, aromatów i przecierów owocowych oraz warzywnych.

 Kampania reklamowa „Siódme niebo - Smak cudownych chwil”

2005

Kampania reklamowa „Siódme niebo - Smak cudownych chwil”

W roku 2005 firma Sokpol przeprowadza kolejną dużą kampanię reklamową „Siódme niebo - Smak cudownych chwil” w telewizji (TVP, TVN, TVN7, kanały tematyczne), prasie kolorowej, przy jednoczesnych działaniach PR, BTL.

 Nowe formaty – opakowania szklane

2006

Nowe formaty – opakowania szklane

Asortyment firmy zostaje poszerzony o kolejne formaty opakowań szklanych na oddanej w 2005 roku lini szkła.
Kampania reklamowa „Siódme niebo w nowej odsłonie”

2007

Kampania reklamowa „Siódme niebo w nowej odsłonie”

Przeprowadzenie kampanii reklamowej „Siódme niebo w nowej odsłonie”. Celem jest ukazanie nowej szaty graficznej oraz nowego formatu opakowania marki.

 Nowa technologia – Pet Aseptic

2009

Nowa technologia – Pet Aseptic

Firma Sokpol jako jedyna w swojej branży zakupuje najnowocześniejszą linię do rozlewu aseptycznego – nowa technologia umożliwia pakowanie wrażliwych, płynnych produktów do butelek PET, w sposób eliminujący wszelkie ryzyko zanieczyszczeń w trakcie całego procesu produkcji.
 
 
 Nowy produkt – syropy 7niebo

2009

Nowy produkt – syropy 7niebo

Uruchomienie produkcji syropów w butelkach szklanych o pojemności 500ml – syrop owocowy o smaku malinowym oraz wiśniowym.

Nowa marka – Grande Pomodoro

2009

Nowa marka – Grande Pomodoro

Rozpoczęcie produkcji koncentratu pomidorowego w słoikach o pojemności 190g oraz przecieru pomidorowego w opakowaniach kartonowych o pojemności 500g.

Wody mineralne w opakowaniach typu PET

2010

Wody mineralne w opakowaniach typu PET

Rozpoczęcie produkcji wody mineralnej gazowanej oraz niegazowanej w opakowaniach typu PET o pojemności 1500ml.
Druga linia PET Aseptic

2011

Druga linia PET Aseptic

Rozpoczęcie produkcji na nowej linii PET Aseptic. Uruchomienie kolejnej linii zwiększa moce produkcyjne dla opakowań typu PET.

Otwarcie Automatyczny Magazynu Wysokiego Składowania

2013

Otwarcie Automatyczny Magazynu Wysokiego Składowania

W kwietniu 2013 roku nastąpiło otwarcie nowoczesnego Automatycznego Magazynu Wysokiego Składowania. Całkowita powierzchnia magazynu wynosi około 10 000m2. Pojemność magazynu wynosi min. 28 000 miejsc paletowych. Dzięki zaproponowanym rozwiązaniom magazyn jest bardzo nowoczesny, funkcjonalny i spełniający wymagania rozwijającej się firmy.

Nowa linia Tetra Pak 250 ml prisma

2013

Nowa linia Tetra Pak 250 ml prisma

Kolejna, nowa linia do rozlewu aseptycznego Tetra Pak 250 ml prisma. W tej chwili Sokpol posiada 18 linii produkcyjnych do rozlewu soków, napojów i wody, a także do produkcji syropów i koncentratów w różnych formatach opakowań. Pierwszy produkt, który zszedł z nowej linii produkcyjnej to napój jabłkowy pod marką Grand.

Napój Grand 200ml na licencji Hasbro Toys Enterprises.

2014

Napój Grand 200ml na licencji Hasbro Toys Enterprises.

Produkcja napojów Grand 200ml na licencji Hasbro Toys Enterprises. Produkty dla dzieci zyskały piękną szatę graficzną, przedstawiającą ulubione postacie z popularnych kreskówek dla dzieci.

Soki NFC produkowane w kartonikach 250 ml prisma.

2014

Soki NFC produkowane w kartonikach 250 ml prisma.

Rozpoczęcie produkcji soków wyciskanych NFC, nie z koncentratu. Soki produkowane są w kartonikach 250 ml prisma.

Trzecia linia PET do rozlewu aseptycznego

2015

Trzecia linia PET do rozlewu aseptycznego

Rosnąca popularność opakowań typu PET na rynku przyczynia się do uruchomienia kolejnej linii PET Aseptic zwiększając tym samym możliwości produkcyjne.

 

Stacja miksowania automatycznego

2018

Stacja miksowania automatycznego

Praca systemu jest w pełni zautomatyzowana, jedyną operacją wykonywaną przez operatora jest dostarczenie palet mono na podajnik wejściowy i usunięcie folii stretch z palety. Sercem systemu są dwa roboty przemysłowe. Innowacyjność to przede wszystkim automatyzacja pracy linii oraz elastyczność w zakresie rozmiaru opakowania, ilości smaków i ich konfigurcji.

Grand Chia 200 ml wielokrotnie nagradzany

2018

Grand Chia 200 ml wielokrotnie nagradzany

Złoty Paragon Innowacja 2018 to kolejna nagroda po złotym i srebrnym medalu Good Drink - debiuty 2017 dla tego wyjątkowego produktu.

Otwarcie drugiego zakładu w Myszkowie produkującego preformy

2019

Otwarcie drugiego zakładu w Myszkowie produkującego preformy

Nowy zakład zapewnia kompleksowość produkcji w zakresie opakowań PET.

Przejdź dalej